torsdag 3 juli 2014

I wish I was a river

Har under ett par månader hjälpt min kusin att utforma hennes blog. Det började med några skisser efter ett samtal om hur hon ville ha det. Här var mina första skisser.


Sen började jag jobba i photoshop och kunde då utgå från vissa foton jag fick. Bilderna blev då helt annorlunda. Jag kunde då göra bättre skuggningar och Greta (hunden) fick mer liv. Min kusin kommer att skriva mycket om sina glädje ämnen och sin sjukdom i blogen och jag ville därför också ha med en symbol som visade det. Jag gjorde då människoprofilerna som jag tycker visar tydligt positivt och negativt.


Jag gjorde sen ett första utkast med det riktlinjer jag fått. Då hade hon också äntligen bestämt sitt blog namn. Det blev I wish I was a river. Det blev då såhär:


När jag visade bilden kom vi överens om att ta en ny bild på min kusin och att inte ha med blogens namn i headern. Bilden på min kusin såg ut såhär: 

Och efter jag frilagt den i photoshop kunde jag börja om med det rätta måtten. Så gjorde jag två förslag. I först la jag till mer orange och i det andra använde jag mig av bilden och gjorde en mer avlång header av det. 

Förslag ett:

Förslag två:


Min kusin valde förslag två och har den på sin blog nu. Här är länken till blogen: http://iwishiwasariver.blogspot.se/
Jag tycker alltid att det är kul när man får jobba i många led och att kunna följa skapar processen.

3 kommentarer:

  1. Bilden blev verkligen fin. Tusen tack!

    SvaraRadera
  2. Tack, Lotta!
    Har varit jätte kul att få jobba med bilden och ska bli så kul att få följa och se hur blogen kommer att bli.

    SvaraRadera
  3. Där har ni varit duktiga, flickor! /SH

    SvaraRadera